EMU Capacity Building Seminar in Tallinn, Estonia 16.-17.10.2015

EMU Capacity Building seminar  ‘Many Learners, Many Pedagogies’ which had its first edition organised in Vaasa, Finland in 2013, the second one in Nyon, Switzerland in 2014 and the third one in Prague, Czech Republic in 2015, will have its fourth edition taking place in the beautiful city of Tallinn 16.-17.10.2015. The event will be hosted by the Estonian Union of Music Schools.

The seminar will explore different kinds of pedagogies including group pedagogy, net pedagogy, early childhood music education, music education for children with special needs as well as for exceptionally talented children and elderly people.

The target group of the seminar is music school directors and teachers as well as people working in national music school associations. The seminar suits well for any person who is interested in developing new pedagogical skills and tools.

The registration fee is 160 € without the accommodation and 225 € including one hotel night in a single room in Park Inn by Radisson Central Tallinn. Should you be interested in coming a day earlier or stay longer, please contact the hotel directly for your arrangement.

Registration fee includes dinner 16.10. and lunch 17.10. as well as refreshments during the seminar.

Seminar will take place in Park Inn by Radisson Central Tallinn conference room.

By | октобар 5th, 2015|Разно|Нема коментара

EMU Capacity Building Seminar “Group Pedagogy“ in Lucerne, Switzerland 6 – 7 November 2015

Herewith we would like to invite you to register for the new EMU Capacity Building seminar  ‘Group Pedagogy’ which will be taking place in Lucerne, Switzerland 6 - 7 November 2015 with many exciting sessions and wonderful speakers. The event will be hosted by the Musikschule Luzern

The seminar will explore group pedagogy from different angels: instrumental and vocal teaching in groups, distance learning in groups (with Geza Szilvay) as well as group dynamics and diverse pedagogical methods e.g the Colourstrings approach. 

The target group of the seminar is music school directors and teachers as well as people working in national music school associations. The seminar suits well for any person who is interested in developing new pedagogical skills and tools.

The registration fee is 300 € (Registration fee includes dinner 06.11. and lunch 07.11. as well as refreshments during the seminar). 

Please note that participants must take care of the hotel bookings - enclosed to this email you will find a document which lists a number of conveniently located and priced hotels.

The Seminar will take place at Musikschule Luzern, Lucerne, Switzerland

By | октобар 5th, 2015|Разно|Нема коментара

Prezentacija GALIS-a

Prezentacija GALIS školskog informacionog sistema na danima Akademije u Jagodini - 21. - 22. avgusta.

By | октобар 5th, 2015|Разно|Нема коментара

Svečano obeležena petogodišnjica rada kruševačkog Centra za stručno usavršavanje

U Centru za stručno usavršavanje svečano je obeležena petogodišnjica rada ove ustanove.


 

By | октобар 5th, 2015|Разно|Нема коментара

NARODNA PESMA I PEVANJE

Pojam narodne pesme podrazumeva anonimnog stvaraoca u poređenju sa profesionalnom, umetničkom poezijom i muzikom čiji su stvaraoci dobro poznati, a njihova dela zaštićena autorskim pravima.

Kod nas je uobičajen naziv narodna pesma pod kojom se podrazumeva sinteza teksta i melodije.

Muzički folklor je stvaralaštvo najširih narodnih masa, mada je tokom istorijskog razvitka muzičke kulture dolazilo do prožimanja narodne i umetničke muzike.

Nrodnu pesmu stvara daroviti pojedinac, ali najčešće ne kao potpuno novu tvorevinu, već u skladu sa postojećom tradicijom (kontinuitet). Prenoseći se usmenim putem ona, vremenom, postaje kolektivna narodna svojina. Prenošenjem od pevača do pevača, pesma se donekle menja i na taj način dolazi do stvaranja varijanti (variranje). Vremenom, neke pesme zauvek nestaju iz narodne prakse (selekcija). Za nestanak pesama nije uvek presudan njihov kvalitet, nego gubitak potrebe za izvođenjem određenih pesama najčešće uslovljen tehnološkim napretkom seoskog društva.
Primeri: nestanak pesama vezanih za obavljanje određenih seoskih poslova (žetelačke pesme)
Nestanak većine obrednih pesama sa dolaskom komunizma posle II sv.rata

Postoje i slučajevi kada individualna, umetnička, tvorevina biva tako prihvaćena u narodu da njen autor, vremenom biva zaboravljen. Neke pesme pesnika Branka Ćopica narod je brzo prihvatio tokom II sv.rata. Uklopivsi ih sa tada poznatim svadbenim melodijama dalje ih je izvodio kao svoje.

Narodna pesma se sastoji iz 3 elementa: melodije, teksta I ritma. Melodija se najbrže menja a tekst najsporije. U narodnom pevanju tekst ima prioritet nad melodijom. U davnoj prošlosti, svojom obrednom porukom tekst je „obezbeđivao“ siguran ulov, bogatu letinu i zdravlje, dok je u novije vreme, sa promenom funkcije pesme I funkcija teksta postala drugačija, raznovrsna i zabavna, ali pevačima i dalje i te kako važna.

By | октобар 2nd, 2015|Разно|Нема коментара

POČETAK I RAZVOJ ETNOMUZIKOLOGIJE

U početku su korišćeni nazivi komparativna muzikologija, folklorna muzika, muzička etnologija, da bi se polovinom XX veka ustalio naziv etnomizikologija.

Predmet izučavanja su tradicionalna muzika i muzički instumenti od primitivnih naroda do civilizovanih nacija, dakle proučava plemensku i narodnu, kao i sve vrste nezapadne umetničke muzike kao i razne sociološke aspekte muzike, pojavu muzičke akulturacije i ukrštanje uticaja stranih muzičkih elemenata. Umetnička i zabavna muzika nisu predmet izučavanja.

Sa porastom interesovanja za egzotičnu muziku krajem 18.veka javljaju se i prvi opisi tradicionalne muzike primitivnih naroda u putopisima. Prekretnicu čini pronalazak fonografa krajem 19.veka, aparata za snimanje i reprodukciju zvuka kao i uspostavljanje cent sistema kojim je moguće meriti I matematički izraziti intervalske odnose. Oktava je podeljena na 1200 centi tako da je svaki temerovani polustepen iznosio 100 centi. Time su uspeli da objasne i analiziraju tonalne odnose muzike primitivnih naroda.

Ocem etnomuzikologije smatra se engleski filolog i akustičar Aleksandar Elis koji je na osnovu tonskih merenja velikog broja instrumenata ustanovio da lestvični sistemi primitivnih naroda pokazuju drugačije intervalske odnose od do tada znanih, odnosno da je njihova muzika netemperovana.

Etnomuzikološka istraživanja su uvek kompleksna i interdisciplinarna jer obuhvataju proučavanja mesta i ulogu muzike u društvu, povezanost sa materijalnim životom, religijom, magijom, igrom pa čak i medicinom.

By | октобар 2nd, 2015|Разно|Нема коментара

Usnija Redžepova (1943 – 2015)

Napustila nas je Usnija Redžepova. Neka joj je večna slava.

By | октобар 1st, 2015|Разно|Нема коментара

Wiener Cello Ensemble 5 1 Bolero 1

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}

https://www.facebook.com/eudesjan/videos/954616604596849/

By | септембар 30th, 2015|Разно|Нема коментара

Johanes Brams: KONCERT ZA VIOLINU, VIOLONČELO I ORKESTAR

Johanes Brams: KONCERT ZA VIOLINU, VIOLONČELO I ORKESTAR, a-moll, opus 102. Znameniti Bramsov "Dupli Koncert", nastao 1887. godine, prvobitno zamišljen kao Peta Simfonija, ali ubrzo prerađen u koncertantno delo za dva instrumenta. Nastao je iz težnje kompozitora da se izmiri sa violinistom Jozefom Joakimom, te je na premijeri uz njega i sam izvodio solističku deonicu za violončelo. Izvode: Gidon Kremer-violina, Miša Majski-violončelo i orkestar Bečke Filharmonije. Dirigent: Leonard Bernštajn.


By | септембар 30th, 2015|Разно|Нема коментара

Sergej Rahmanjinov: SIMFONIJA broj 1.

Sergej Rahmanjinov: SIMFONIJA broj 1. d-moll, opus 13. Rahmanjinovljev simfonijski prvenac, više je poznat po svojoj, za kompozitora šokantnoj premijeri pod dirigentskim vođstvom Milija Balakirjeva, nego po briljantnim melodijskim i raskošnim orkestarskim, muzičkim idejama koje krase njegova četiri tipično romantičarska simfonijska stava. Simfonija je nastala 1899. godine. Izvodi Simfonijski Orkestar Brazila. Dirigent: Roberto Minčuk.


By | септембар 30th, 2015|Разно|Нема коментара