Dve škole u Bernu, u Švajcarskoj, tražile su od učitelja da predaju svedočanstva o ocenama dece iz razreda koji vode. Ukupno je učestvovalo 134 učenika, od trećeg do šestog razreda osnovne škole, sa po sedam školskih predmeta: nemački jezik, francuski jezik, matematika, istorija/geografija, rukotvorine, muzičko i fizičko obrazovanje. Rukotvorine podrazumevaju rad sa drvetom i tekstilom, crtanje i slikarstvo.
Francuski jezik se predaje samo u petom i šestom razredu, dakle nije moglo biti podataka o ocenama za niže razrede. Učenici su dobijali ocene od 1 („nedovoljno“) do 6 („odlično“), sa ocenom 4 koja je označavala „dovoljno“.
Bilo je teško proceniti trajanje i intenzitet kojim se dete bavi tj svira određeni instrument. Deca su raspoređena u Muzičku grupu ukoliko su svirala neki instrument kod kuće i u školi. Najčešće je u pitanju bio klavir, iako vrsta instrumenta nije igrala nikakvu ulogu u ovom istraživanju.
Istraživači su se potrudili da ostale varijable budu kontrolisane. Prethodna istraživanja su ukazala na dve varijable koje mogu imati uticaja na uspeh u školi. Jedna varijabla je socioekonomski status roditelja, tj prosečna zarada. Druga varijabla je pol.
Rezultati: ukupna završna ocena muzičke grupe dece bila je veća od ukupne završne ocene dece koja nisu svirala nijedan muzički instrument. Na grafiku se to jasno uočava: muzička grupa, predstavljena plavom bojom, dobila je bolje ocene od kontrolne grupe (crvena boja) u svim predmetima osim u fizičkom vaspitanju (sport). Ovi rezultati ukazuju na poboljšanje intelektualnog postignuća pod uticajem muzičkog obrazovanja.
Prethodna istraživanja su pokazala da muzičari imaju relativno veće strukture u pojedinim oblastima mozga u odnosu na ne- muzičare. Istraživači pretpostavljaju da deca sa muzičkim iskustvom koriste kritičan period razvoja, gde mozak postaje zreliji.
Obavljanje određenih funkcija potrebnih za sviranje instrumenta, podržava rast oblasti u mozgu koje su povezane sa uspešnim obavaljenjem školskih zadataka.
Dakle, ako želite da podstaknete razvoj intelektualnih sposobnosti svoga deteta, upišite ga u muzičku školu. Svakako će se isplatiti.
Wetter, O., Koerner, F., & Schwaninger, A. (2008). Does musical training improve school performance? Instructional Science, 37 (4), 365-374 DOI: 10.1007/s11251-008-9052-y
Ostavite komentar
You must be logged in to post a comment.