Mesto: | Apatin |
---|---|
Adresa: | Srpskih vladara 25 |
PTT: | 25260 |
Opština: | Apatin |
Telefon: | 025/773-316 |
Školska uprava: | Sombor |
Školski okrug: | Zapadnobački |
Direktor: | Zdravković Nada |
Telefon direktora: | |
Telefon sekretara: | |
Tip škole: | Osnovna škola |
Sajt: | http://www.zarko.edu.rs |
Prvi e-mail: | info@zarko.edu.rs |
Drugi e-mail: | |
Facebook: | https://www.facebook.com/zarko.edu.rs/?fref=ts |
Školstvo u Apatinu ima dugu tradiciju. Počeci naše škole sežu u drugu polovinu XIX veka. Prvobitna škola je bila u zgradi današnje muzičke škole, koja je zaštićena kao spomenik kulture. Izgradio ju je apatinski arhitekta Đula Partoš.
U školi su postojale vredne geografske, arheološke i prirodnjačke zbirke. Ovu školu su pohađale mnoge znamenite ličnosti kao što su Rajhl Ferenc, arhitekta – graditelj opštine, Pal Abraham, kompozitor, Špajzer Jozef, etnolog i Ervin Šinko, književnik.
Današnja škola formirana je 1972. godine integracijom osnovnih škola “Rade Končar“, “Moša Pijade“ i “Žarko Zrenjanin“. Škola ima preko 1500 učenika. Škola se nalazi u centru grada. Učenici u školu dolaze peške ili organizovanim prevozom. Učenici viših razreda iz susednih mesta, Kupusine i Svilojeva, koji nastavu pohađaju na srpskom nastavnom jeziku putuju u Apatin redovnim autobuskim linijama, a troškove prevoza snosi Opština Apatin.
U delu zgrade Muzičke škole postoji 5 učionica u kojima nastavu pohađaju učenici nižih razreda u dve smene.
Izdvojena odeljenja udaljena su od matične škole oko 2km. U objektu se nalaze tri učionice u kojima nastavu pohađaju učenici nižih razreda u dve smene, zbornica, stan za domara, igralište… U ovoj zgradi, ove školske godine nastavu pohađaju učenici Romske nacionalnosti, zbog blizine škole Romskom naselju.
Škola poseduje savremenu školsku biblioteku u kojoj se, pored školske lektire, nalaze i naučno popularne knjige, knjige savremenih dečijih pisaca i priručna i stručna literatura.
Nastava za učenike romske manjinske zajednice je organizovana naisti način kao i za ostale učenike, ali je školski program njima prilagođen, zbog specifičnih socio-ekonomskih uslova života i nedovoljne savladanosti srpskog jezika.
Ove školske godine izvršena je reorganizacija rada škole tako da učenici viših razreda nastavu pohađaju samo pre podne, a učenici nižih razreda nastavu pohađaju u dve smene.